Günümüzde tanıtım çok önemli. Ülkeler, şehirler, şirketler ve kişiler çeşitli yöntemlerle tanıtımlarını yaparak kendilerine dünyada yer ediniyor, gelir sağlıyor. 

Türkiye’ de yaptığı tanıtımlarla özellikle turizmde Avrupa’da söz sahibi oldu. Ülkemiz Avrupa’nın en büyük turizm fuarlarına katılarak dünya turizm pastasından her geçen yıl payını artırıyor. Bu tanıtımlar elbette güçlükler içinde yapılıyor. Turizm firmaları ile Kültür ve Turizm Bakanlığı milyonlarca dolar harcama  yaparak tanıtımları gerçekleştiriyor.

Zonguldak, maden ocakları, demir çelik sanayi ve doğal güzellikleri ile ülke ekonomisi içinde önemli bir yere sahip.  Ancak 1990’lardan itibaren bölgede başlayan özelleştirmelerle kamu payı sürekli daralıyor. Maden havzasında  bazı ocaklar üretim yapılamadığı için kapanıyor veya özel sektöre devrediliyor.

Son yıllarda küresel ekonomik kriz nedeniyle  Kdz. Ereğli Organize Tersaneler Bölgesi’nde üretim durdu ve binlerce işçi işinden oldu. Bir zamanlar göç alan Zonguldak göç verir hale geldi. İl nüfusu giderek azalıyor.

Zonguldak ekonomisini canlandırmak, bölgeyi yurt içi ve yurt dışı turizme açmak için yeni girişimlere ihtiyaç var. Bunu aşmak içinde öncelikle tanıtıma önem verilmeli.

Kentin özel ve kamu dinamikleri ile sivil toplum kuruluşları arasında diyalog çalışmaları iyi yönlendirilmeli. Zonguldak’ı hem ülke içinde hem de yurt dışında tanıtmak için kamu ve özel sektör ile STK’ların öncülüğünde ‘’Zonguldak Tanıtım A.Ş’’ kurulmalı. 

Zonguldak’ta buna öncülük edecek potansiyel güç var. Bu konuda Vali, Ticaret ve Sanayi Odası yönetimi ile Zonguldak Kültür ve Eğitim Vakfı (ZOKEV) yöneticileri girişimlerde bulunabilir.

 

-NELER YAPILABİLİNİR-

 

Zonguldak’ın ekonomik ve kültürel tanıtımını yurtdışındaki hemşehri dernekleriyle işbirliği yapılarak tanıtımı gerçekleştirilebilir. Zonguldak’ın ve çevre illerin doğal güzellikleri ile tarihi yerler ve bölgenin el işleri çok iyi tanıtılmalı.

 

-KAPANAN MADEN OCAKLARI AÇIK MÜZE HALİNE GETİRİLSİN-

 

Bölgede büyük acılar yaşatan ve üretim yapılamayan maden ocakları ‘Açık müze’ haline getirilmeli. Maden ocakları alternatif turizm olabilir. Ülkemizde alternatif turizmi mutlaka yaygınlaştırmalıyız. Üretime kapanan maden ocakları turizme kazandırılmalı.

Grizu facialarıyla, göçükleriyle yüzlerce işçinin hayatını kaybettiği madencilerin yaşamı ile dünyada ilk kez toptan grev yapan Zonguldak şehrinin ve halkının 1992’deki bu grevi dünya işçilerine tanıtılmalı. Bu tanıtım için Avrupa’nın ve dünyanın en büyük sendikal örgütleriyle görüşmeler yapılmalı. Bunu da Genel Maden-İş Sendikası sağlayabilir.

 

-YAT TURİZMİNE AÇILMALI

 

Üç tarafı denizlerle çevrili Türkiye’de Akdeniz, Ege ve İstanbul dışında marina işletmeciliği yapılmıyor.  Karadeniz bölgesinde küçük balıkçı barınakları dışında yerli ve yabancı yatlara hizmet veren marina yok. Bu nedenle Alaplı, Kdz. Ereğli, Filyos’ta marinalar kurulmalı. Marina işletmeciliği deniz turizmine  önemli katkılar yapıyor.

 

-ORGANİZE TERSANELER BÖLGESİ

 

Kdz. Ereğli’de deniz doldurularak yapılan Organize Tersaneler Bölgesi, yaşanan küresel krizden oldukça olumsuz etkilendi. Yurt dışından gemi siparişi verenler kriz nedeniyle bu projeleri durdurdu. Bu nedenle tersanelerde üretim durmuş durumda. Binlerce kişi işsiz kaldı.

Kdz. Ereğli  Organize Tersane Bölgesi’ni, ‘’Gemi Bakım ve Onarım’’ bölgesi haline getirmeliyiz. Çünkü gemi bakım ve onarımı,  gemi üretiminden de çok önemli ve büyük kazançlar getiriyor.  Bölgenin tanıtımı yapılarak bu sektörde alternatif yaratılmalı.

Batı Karadeniz Kalkınma Ajansı, Zonguldak’ın ve bölgenin tanıtımı projelerine de destek sağlayabilir.

Antalya Serbest Bölgesi’nde faaliyette bulunan milyonlarca dolara lüks yat üretimi yapan ve ihraç eden şirketler,  medyanın da desteğiyle dünyada çok önemli bir noktaya geldi.  Antalya turizm, tarım ve  sera üretimi dışında ultra lüks yat üretim bölgesi olmasıyla da dünyada tanınıyor.  

Elbette örnekler ve öncelikler çoğaltılır.

Bir şehrin top yekün tanıtımı, kentin dinamikleriyle birlikte harekete geçilerek yapılmalı. Bu nedenle öncelikle ‘’Zonguldak Tanıtım A.Ş’’nin kurulması için girişimler başlatılmalı. Tanıtım A.Ş konusunda deneyimli olan Antalya iyi araştırılmalı. Antalya Tanıtım A.Ş’den bu konuda bilgi alınabilinir.

Haydi Zonguldak şimdi hareket zamanı. Zonguldak’ın geleceği şimdiki yöneticilerin elinde…

Zonguldak kısır siyasi çekişmelerden kurtulmalı.