Zonguldak Valiliği, 112 Acil Çağrı Merkezi'nin 2024 yılı faaliyet raporunu paylaşarak, merkezle ilgili önemli bilgilendirmelerde bulundu. Vatandaşlardan, 112’yi yalnızca gerçek acil durumlarda aramalarını rica eden Valilik, gereksiz aramalar nedeniyle gerçek ihtiyaç sahiplerinin hizmete ulaşmasının engellendiğine dikkat çekti.
248 BİN 438 VAKAYA MÜDAHALE
112 Acil Çağrı Merkezinin 2024 Performansında toplam çağrı 573 bin 93 çağrı cevaplandı. Acil Yardım Hizmeti 248 bin 438 vakaya müdahale edildi. Gereksiz aramalar, asılsız ihbarlar, fatura sorgulamaları, argolu konuşmalar gibi gereksiz aramalar nedeniyle 49 kişiye toplam 99 bin 20 lira idari para cezası uygulandı. 2025 yılında bu tür ihlaller için uygulanacak ceza 2 bin 850 lira.
YENİLİKÇİ HİZMETLER
Web Üzerinden İhbar, Vatandaşlar artık Emniyet ve Jandarma ihbarlarını 112 web ihbar adresi üzerinden yapabiliyor. Mesajla İhbar, Cep telefonlarından 112’ye SMS atılarak ihbar yapılabiliyor, Engelsiz 112 Uygulaması İşitme engellilere işaret diliyle hizmet sunuluyor. Çok Dilli Hizmet, Türkçe’nin yanı sıra Arapça, Almanca, İngilizce ve Rusça dillerinde çağrı karşılanabiliyor. E-Call ve AFAD Acil Uygulamaları, Acil araç aramaları ve afet durumlarında özel uygulamalar devrede.
FARKINDALIK VE EĞİTİM ÇALIŞMALARI
Okullarda Tanıtım, 24 okulda düzenlenen etkinliklerde toplam 1.641 öğrenci ve 90 öğretmene 112 Acil Çağrı Merkezi tanıtıldı. Eğitim Programları, Personelin kapasitesini artırmak için Temel Acil Çağrı Karşılama, Kriz Yönetimi, Etkili İletişim, İlk Yardım ve daha pek çok konuda eğitimler verildi. Tatbikatlar, Yangın ve deprem tatbikatları düzenlendi.
YOĞUN ÇABA VE HASSASİYET ÇAĞRISI
Aşırı yağışlar ve fırtına gibi zorlu hava koşullarında vatandaşlara yardım ulaştırmada büyük çaba sarf edildiği belirtilen açıklamada, gereksiz aramalarla hattın meşgul edilmemesi gerektiği vurgulandı.
Zonguldak Valiliği, acil çağrıların etkinliğini artırmak için vatandaşları yalnızca gerçek acil durumlarda 112’yi aramaya davet etti.