Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Bengisu Kaya Özgül’ün yürütücülüğünde TÜBİTAK 4005-Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı kapsamında desteklenen “Yenilikçi Sınıflar, Sürdürülebilir Yarınlar: Sınıf Öğretmenleri Yapay Zekâ Destekli Dijital Hikâyeler Geliştiriyor” başlıklı projenin açılış töreni gerçekleştirildi. Tahir Karauğuz Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen törene ZBEÜ Rektörü Prof. Dr. İsmail Hakkı Özölçer, Zonguldak İl Milli Eğitim Müdürü Osman Bozkan, Genel Sekreter Prof. Dr. Zehra Safi Öz, senato üyeleri, akademisyenler ve öğretmenler katıldı.
Etkinliğin açılışında konuşan Doç. Dr. Bengisu Kaya Özgül, gerçekleştirecekleri proje ile eğitimde yenilikçi yaklaşımların ve teknolojinin gücünün bir araya gelmesiyle sürdürülebilir bir geleceğe katkı sunmayı hedeflediklerini belirtti. Özellikle yapay zekâ destekli dijital hikâye anlatımının öğrencilerin yaratıcı düşünme, problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmede önemli bir rol oynayacağını ifade ederken bu proje ile sınıf öğretmenlerinin, bu becerileri sınıflarında nasıl kullanabileceklerini keşfetmeyi umduklarını aktardı. Projeye Türkiye’nin her bölgesinden 52 başvurunun gerçekleştiğini ifade eden Kaya Özgül, 30 sınıf öğretmeninin projeye katılmaya hak kazandığını aktararak başta projeye olan katkılarından ötürü ZBEÜ Rektörü Prof. Dr. İsmail Hakkı Özölçer olmak üzere tüm proje ekibine, projeye başvuranlara ve katılım gösterenlere teşekkürlerini sundu.
Zonguldak İl Milli Eğitim Müdürü Osman Bozkan, böyle mühim bir projenin açılış töreninde yer almaktan büyük bir mutluluk duyduğunu ifade ederek günümüzün hızlı değişen dünyasında öğrenme deneyimlerini de bu değişime paralel olarak yapay zekâ destekli olarak değerlendirmenin ve bu yolla öğrencileri 21. yüzyılın gereksinimleri ile Türkiye Yüzyılı Vizyonu’nun hedeflerine uygun bir şekilde desteklemenin büyük önem arz ettiğini ifade etti. Bu projenin, öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirecek, kültürel farklılıklara saygı duyacak ve gelişmiş hayâl güçleri ile daha başarılı bir eğitim ve öğrenim hayatı geçirmelerine olanak sağlayacak bir proje olduğuna inandığını belirten Bozkan, proje ekibine teşekkürlerini sundu.
Açılış konuşmasını gerçekleştiren ZBEÜ Rektörü Prof. Dr. İsmail Hakkı Özölçer, atiden maziye köklerine sıkıca sarılarak büyük atılımlar gerçekleştiren ZBEÜ’nün, TÜBİTAK 4005-Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı kapsamında desteklenmeye lâyık görülen “Yenilikçi Sınıflar, Sürdürülebilir Yarınlar: Sınıf Öğretmenleri Yapay Zekâ Destekli Dijital Hikâyeler Geliştiriyor” başlıklı proje ile son dönemde giderek artan ve ses getiren başarılarına bir yenisini daha eklediğini ifade ederek bundan büyük bir mutluluk duyduğunu belirtti. Projenin aynı zamanda Zonguldak ili genelinde desteklenmeye hak kazanan tek proje olmasının da ZBEÜ açısından büyük bir gurur kaynağı olduğunu sözlerine ekleyen Rektör Özölçer, her geçen gün gündelik yaşam da dâhil olmak üzere etkileri daha fazla görülen yapay zekânın, öğrencilerin eğitim ve öğretim süreçlerinde sınıf öğretmenlerine yardımcı olacak biçimde kullanılmasıyla hem öğretmenlerin kendilerini güncel gelişmelere uyarlamalarının mümkün olacağını hem de öğrencilerin hayâl güçlerini geliştirerek, eğitim ve öğretimlerinde daha vizyoner ve başarılı bir şekilde hedeflerine ilerleyeceklerine inandığını belirtti. Projede yer alan tüm ekibe teşekkürlerini sunan Rektör Özölçer, bu projenin ZBEÜ ve Türkiye için hayırlı, uğurlu olmasını temenni ederek sözlerini sonlandırdı.
24-30 Haziran 2024 tarihleri arasında ZBEÜ Mühendislik Fakültesi Bilgisayar Laboratuvarında yapılacak etkinliklerle sürecek olan projeyle, sınıf öğretmenlerinin UNESCO Sürdürülebilir Kalkınma 2030 Hedeflerini (SKH); Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi/Sosyal Bilgiler dersleriyle ilişkilendirerek yapay zekâ destekli dijital hikâyeler oluşturmalarını ve katılımcılar ile ilkokul öğrencilerinin üst düzey düşünme becerilerini geliştirmek için metinlere yönelik anlam kurma soruları yazıp Web 2.0 araçlarını kullanarak bu sorularla dijital etkinlikler üretmelerini hedefleniyor.