İSTANBUL (AA) - Teknosa, 2023 yılında yüzde 43 büyüme ile 748 milyon TL net kar elde etti.

Şirketten yapılan açıklamaya göre, "Yeni Neslin Teknosası" vizyonuyla 2019 yılından bu yana çoklu kanalda müşteri deneyimi ve dijital dönüşüm odaklı adımlar atan Teknosa, 2023 yılında pazarın üzerinde büyümeyi başardı.

Sabancı Holding iştiraklerinden Teknosa, sektöründe "digital-first" olacak şekilde çoklu kanalda hizmet veren bir perakendeciye dönüşme hedefiyle dijital yetkinliklerini artırdığı mağazacılıkta, pazaryeri modeliyle e-ticarette, İklimsa iş birimi iklimlendirme ve güneş enerjisi sistemleri alanlarında güçlü büyümesini devam ettirdi.

Dönüşüm sürecinin başlangıcından itibaren her yıl istikrarlı bir şekilde büyüme kaydeden Teknosa, yüzde 43 (enflasyon düzeltmesi öncesi yüzde 64) büyüme ile 748 milyon TL net kara ulaştı.

- "582 milyon TL'lik rekor yatırıma imza attık"

Açıklamada görüşlerine yer verilen Teknosa Üst Yöneticisi (CEO) Sitare Sezgin, dijitalleşme ve teknoloji odaklı planlanan stratejik yatırımların hayata geçirilmesiyle 2023 yılında yüzde 69 reel büyüme ile 582 milyon TL'lik rekor yatırıma imza attıklarını belirtti.

Dijitalleşme, müşteri deneyimi ve sürdürülebilirlik odağıyla hayata geçirdikleri yenilikler sonucunda 2023 yılında da pazarın üzerinde büyümeyi başardıklarını kaydeden Sezgin, "Geçen yıla göre ciromuzu enflasyon muhasebesine göre düzenlenmiş sonuçlara göre 47,3 milyar TL'ye çıkardık. Brüt işlem hacmimizi (GMV) ise yüzde 68 oranında artırarak, yaklaşık 10,1 milyar TL'ye taşıdık. Bu başarıda emeği geçen Teknosa ailesini gönülden kutluyorum." ifadelerini kullandı.

Çoklu kanalda müşteri deneyimini mükemmelleştirme hedefiyle geçen yıl teknoloji ve dijitalleşme yatırımlarına öncelik verdiklerini vurgulayan Sezgin, "Şubat 2022'den bu yana küresel örneklerin üzerinde bir hızla büyüme sağladığımız pazaryeri yatırımımızla ürün ve hizmet çeşitliliğimizi 31 kat artırarak, yaklaşık 154 bin adede çıkardık. Çevrim içi tarafta yatırımlarımıza devam ederken, tüm dünyada yükselen 'deneyim odaklı perakende' trendini karşılayabilmek için yeni dijital mağaza konseptimizi yansıttığımız mağazalarımızda da yatırım hızımızı kesmedik. 2023 yılında 10 yeni mağaza açarken, 7 mağazamızı da yeni dijital konseptimizle yeniledik." şeklinde görüş belirtti.

Sezgin, yapay zeka uygulamalarını tüm iş süreçlerine etkili bir biçimde entegre etmeye başladıklarına işaret ederek, "Müşterilerimize sunduğumuz hizmeti en ileri seviyeye taşımayı amaçlarken, üretken yapay zekayı kullanarak tedarik zinciri yönetimi, satış verimliliği ve müşteri hizmetleri alanlarında çalışmalarımız hız kazandı. Verimliliği ve rekabet gücünü artıracak uygulamalarımızın sonuçlarını 2024 yılında görmeye başlayacağız." değerlendirmesinde bulundu.

CW Enerji'nin "14. Geleneksel Satış Noktaları Toplantısı" gerçekleşti CW Enerji'nin "14. Geleneksel Satış Noktaları Toplantısı" gerçekleşti

- “CDP İklim Değişikliği Programı’nda lider konuma ulaştık”

Teknosa’nın tüm operasyonlarının merkezinde sürdürülebilirlik olduğunu vurgulayan Sezgin, şunları kaydetti:

“2050 yılına kadar net sıfır emisyona ulaşma hedefimiz doğrultusunda 2023 yılında önemli bir kilometre taşına ulaştık. Dünyanın en önemli raporlama platformlarından biri olan Karbon Saydamlık Projesi (CDP) İklim Değişikliği programında skorumuzu A- (liderlik) seviyesine yükselttik. Önümüzdeki dönemde de çevresel etkimizi ve karbon ayak izimizi azaltma çabalarımızı sürdüreceğiz. Cumhuriyetimizin 100. yılında Habitat Derneği ile 17 yıldır sürdürdüğümüz 'Kadın için Teknoloji' projemizle deprem bölgesindeki kadınları da kapsayacak şekilde 4 bin kadına teknoloji eğitimleri verdik. 2024 yılında da çevreye, topluma ve insana pozitif etki yaratma hedefiyle ilerlemeye ve 1 milyar TL'lik güçlü yatırım planımız ile ekosistemimizde yer alan paydaşlarımız, yatırımcılarımız, sektörümüz ve ülkemiz için daha fazla değer yaratmaya devam edeceğiz."

Kaynak: aa