İSTANBUL (AA) - Radisson Otel Grubu ve hivr.ai, toplantı ve grup satışlarında ilk doğrudan bağlantı teknolojisini başarıyla hayata geçirdi.

Şirketten yapılan açıklamaya göre, Radisson Otel Grubu, EY ve hivr.ai, Grubun güçlü dijital yatırım stratejisinin bir parçası olarak müşterilere dönük toplantı ve grup satışları süreçlerini dönüştürmek üzere 2022 yılında bir yolculuğa çıktı.

Bağlantı gücünün toplantı ve grup satış performanslarında potansiyelini keşfeden Radisson Otel Grubu, iş ortaklarıyla birlikte üç farklı platform arasındaki entegrasyon sürecini başlattı.

Radisson Otel Grubu, hivr.ai'nin teknolojisini tam olarak uygulayan ilk uluslararası otel grubu oldu. Bu ortak girişim, grubun toplantı ve grup satış performansını yeni zirvelere taşıdı. Grup, 2022 sonundan Eylül 2023'e kadar teklif dönüşümünü yüzde 80 artırırken, müşteri yanıt oranını yüzde 125 yükselişle iki katına çıkardı ve teklif göndermek için gereken süreyi yüzde 59 azalttı.

Toplantılara ve grup satışlarına yönelik bu yeni teknoloji, Radisson Otel Grubu'nun teklif talebi süreci yönetimini daha da otomatikleştirmesine olanak tanıyor. Otellerin, yanıt oranlarını iyileştirmesine imkan veren bu teknoloji, taleplerin manuel olarak işlenmesinin neden olduğu zaman kaybından kurtulmayı sağlayarak farklı kanallardan gelen taleplerin kazanılmasının önünü açıyor.

Müşteriler ise uyumlu platformlar üzerinden farklı boyut ve yapılarda otel odalarına, toplantı alanlarına, yiyecek ve içecek seçeneklerine ve görsel ve işitsel ekipmanlara yönelik taleplerinde daha hızlı yanıt süreleri, müsaitlik durumunu anında öğrenme ve anında fiyat bilgisi gibi avantajlar elde ediyor.

Grubun 2022'de tanıttığı kendi ürünü web rezervasyon motoru, anlık teklif talepleri ve rezervasyon seçenekleri konusunda müşteri yanıtı bakımından şimdiden başarı elde etti.

- "İlk uluslararası otel grubu olduk"

Açıklamada görüşlerine yer verilen Radisson Otel Grubu Satış Operasyonlarından, Küresel Toplantılardan ve Etkinliklerden Sorumlu Başkan Yardımcısı Angela Graun, grup ve toplantı ile etkinlik satışları için 2 yönlü bağlantı teknolojisini uygulamaya koyan ilk uluslararası otel grubu olmaktan gurur duyduklarını ifade etti.

Bu gelişmenin şirketin bu segmentlerdeki dağıtım stratejisini yeniden şekillendirip genişletmesine imkan tanıyacağını aktaran Graun, "Bu teknoloji ve HIVR.ai ile yürüttüğümüz iş ortaklığı, teknolojiden yararlanarak müşteri yolculuğu sürecine verdiği destekle Radisson Otel Grubu'nun 'birlikte iş yapılması en kolay şirket olma' hedefine önemli katkı sağladı." değerlendirmesinde bulundu.

GROWTECH. ANTALYA'ya büyük ilgi GROWTECH. ANTALYA'ya büyük ilgi

- "Tedarik süreçlerinin çehresini değiştirecek"

hivr.ai Kurucu Ortağı ve İş Geliştirme Sorumlusu Felix Undeutsch ise Radisson Otel Grubu'nun hivr.ai ile iki yönlü entegrasyon uygulamasını tam olarak hayata geçiren ilk küresel otel grubu olmasından heyecan duyduklarını belirtti.

Undeutsch, "Radisson Otel Grubu, merkezi kanal yöneticisi ve otomasyon yazılımı hivr.ai sayesinde manuel veri girişi süreçlerini ortadan kaldırarak toplantı planlama görevlilerinin ihtiyaç duyduğu yanıt sürelerini önemli ölçüde kısaltacak. Toplantılara ve grup işletmelerine yönelik tedarik süreçlerinin çehresini değiştirecek bu yolculuğa çıkmış olmaktan heyecan duyuyoruz." ifadelerini kullandı.

- 60'tan fazla pazara yönelik çok sayıda dil seçeneği sunuluyor

Verilen bilgiye göre, Radisson Otel Grubu, internet sitesinde 60'tan fazla pazara yönelik çok sayıda dil seçeneği ve kişiselleştirilmiş içerik sunuyor. Bu kişiselleştirilmiş içerikler sayesinde şirket, dönüşüm oranında çift haneli bir yükselme ve "link tıklama oranında" genel içeriklere kıyasla 3 kat artış sağladı.

Grup 2022 yılında, gerçekçi simülasyon deneyimlerini hayata geçirdi. Bu deneyimlere şu anda 123'ten fazla otelde erişilebiliyor. Bu sayede konuklar otelleri, toplantı alanlarını ve otel odalarını dizüstü bilgisayarları, mobil cihazları ve sanal gerçeklik gözlükleri kullanarak gezebiliyor. Grubun uygulaması ise doğrudan rezervasyon payı bakımından otel markaları arasında sınıfının en iyi satış fırsatları yaratma aracı olarak yerini koruyor.

İçerik deneyimlerinin entegre edildiği ilk toplantı ve etkinlik rezervasyon motoru Book It Easy adlı aracı 2022'de piyasaya süren Radisson, toplantı planlama görevlilerinin aradıkları etkinlik mekanlarını kolayca bulmasına, farklı toplantı odalarını ve kurulumları keşfetmesine, doğrudan rezervasyon yapmasına ve söz konusu alan için teklif talebi göndermesine imkan tanıyor.

Organizatörler, bu araçla sanal gerçeklik gözlükleri veya akıllı telefonları ile toplantı ve etkinlik alanları için olası kurulumları ve oda konfigürasyonlarını müşterilere gösterebiliyor. Bu gerçekçi simülasyon deneyimleri sonucunda toplantı ve etkinliklere yönelik nitelikli sorgulamalarda yüzde 35 ve rezervasyon dönüşüm oranında yüzde 12 artış sağlandı.

Kaynak: aa