Nasıl bir yerel yönetim, istiyor ve bekliyoruz? Beş senede bir önümüze sandık konuluyor ve biz seçmenler de; en iyisini veya kötünün iyisini seçmeye çalışıyoruz. Bu seçim sürecinde toplumumuzun tüm kesimlerinin yerel yönetimden beklentilerini ortaya koyan görüş ve düşünceleri yayımlayarak aday ve adaylara yol haritası çizdirmeye çabalıyoruz. Bugün Mustafa Çelik öğretmenin düşüncelerini  sizlere sunuyoruz. Mustafa Öğretmen, çocukların eğitimi ve gelişimi ile ilgili heyecan uyandıracağına inandığımız bir önerisini ifade etti. Belediye başkanı ve meclis üyesi olmayı düşünenlerin ne kadar okuma alışkanlığı var, ne kadar toplumun taleplerini dikkat ederler bilmiyoruz.  

Bakın Mustafa Çelik Öğretmen ne söyledi? Neler anlattı? Biz, siz öğrenelim ve halktan gelen istek ve talepleri duyurmaya devam edelim.

Mustafa Öğretmenimiz işte şunları anlattı:

Hocam merhabalar. Az önce bir konu anlattınız da, biz bir dizi yapıyoruz ‘nasıl bir yerel yönetim istiyorsunuz?’ diye. sizin anlattığınız proje gerçekten heyecan uyandırıyor. Şu projeyi bir de bize anlatır mısınız?

-          ÇOCUKLAR ÇAMURLA OYNAYABİLMELİ

-          Aslında çocuklarımız apartman dairelerine hapis durumda. Okula servisle gidiyorlar, ayağı toprak görmüyor çocuklarımızın. Şehir hayatı maalesef büyük metropollerde çekilmez bir hale gelmiş durumda çocuklarımız için. O yüzden de bilgisayar başında oyun oynuyorlar ya da ellerinde teknolojik aletler. Küçük yaşlardan beri çocuklarımız yanlış bir şekilde eğitiliyorlar diyemeyeceğim ama gerçekten yanlış bir şekilde yönlendiriliyorlar. Veliler de çocuklarını bu şekilde oyalıyor. Bence çocukların çamurla oynayabileceği, doğayı tanıyabileceği,  ağacı yaprağı görebileceği bir organizasyon olmalı. Bunun adı Avrupa’da, Kanada’da çok yaygın bir şekilde uygulanan Orman Okulları. Orman Okulları özel girişimciler tarafından yapılabildiği gibi, yerel yönetimler tarafından da uygulanıyor. Yani orada belli bir alan, hazine arazisi ormanın içerisinde veya şehrin çevresinde küçük barınaklar. Çocuklar üzerlerinde yaşıyorlar, çamurla oynuyorlar. Orada keçi görüyorlar, koyun görüyorlar, tavuk görüyorlar, tavukların altından yumurta topluyorlar. Buna benzer; hem ağacı. hem ormanı. hem hayvanı. hem doğayı tanıyabilen oyun içerisinde bir eğitim uygulaması olan bu uygulamayı örneğin Mersin Belediyesi Türkiye’de uyguluyor. Okullar nöbet halinde gidiyorlar, belli bir sıraya programa dahil olmak üzere. ilk okul seviyesindeki çocukları Orman Okullarına götürüp orada oynamalarını eğitim görmelerini doğayı ve çevreyi tanımalarını sağlıyorlar. Örneğin bu yerel yönetimler destekli bir şekilde şehrin çevresinde çocukların sadece hapsolup da belirli oyunları oynayabileceği değil, özgürce oyunlar oynayabileceği çevreyi tanıyabileceği yapılar yapılanmalar oluşturulabilir. Bu da çocuklarımızın gelişimi açısından çok önemlidir diye düşünüyorum.

ESNAFTAN ANLAMLI ETKİNLİK ESNAFTAN ANLAMLI ETKİNLİK

-          KATILIMCI BELEDİYECİLİK

-          Ayrıca yerel yönetimlerin mahalle bazında mutlaka meclisler oluşturup ve bu mahalle temsilcileri mahallenin bir belediye meclis üyesi, mahalle muhtarı, mahalle parti temsilcileri mahalle demokratik kitle örgütleri temsilcilerinin de içinde bulunduğu bir ekiple birlikte aylık değerlendirmeler yapılmalı. O mahallenin sorunları, çözümleri, mahallelinin sorunlara çözümlere katkısının ne olabileceği yerel yönetimin katkısının ne olabileceği konuşulmalı, tartışılmalı, karara bağlanmalı ve uygulanabilmeli. Öncelik sırasına sokulmalı uygulanabilmeli çözümler üretilebilmeli. Yani katılımcı bir belediyeciliği de beraberinde sadece sosyal belediyecilik değil, katılımcı belediyeciliği de mutlaka uygulayabilen bir belediye olabilmelidir diye düşünüyorum.

Teşekkürler hocam, Orman Okulu projesi müthiş.

Editör: Derya Tetik