İSTANBUL (AA) - Akbank, çok katmanlı bir hizmet modeline geçişi kapsayan "Değer Zinciri Yönetimi Bölümü"nü kurdu.
Bankadan yapılan açıklamaya göre, Akbank, bankacılık sektöründe yeni bir adım atarak KOBİ Bankacılığı İş Birimi çatısı altında faaliyet gösterecek Değer Zinciri Yönetimi Bölümü'nü hayata geçirdi.
Bu yeni yapılanmayla Akbank, kurumsal, ticari ve KOBİ segmentlerinin yanı sıra bireysel ve özel bankacılık müşterilerini de kapsayan çok katmanlı bir hizmet modeline geçiyor. Müşterilerinin bulunduğu ekosistemleri bütüncül bir yaklaşımla ele alan banka, tedarikçilerden bayilere, çalışanlardan son kullanıcılara kadar tüm paydaşları kapsayan uçtan uca çözümler geliştirmeyi hedefliyor.
Dijitalleşmenin sağladığı verimlilik artışıyla finansmana erişimin kolaylaşması ile işletmelere maliyet avantajı ve operasyonel verimlilik sunulması, bu yeniliğin öne çıkan özellikleri arasında yer alıyor.
Değer Zinciri Yönetimi Bölümü'nün, özellikle KOBİ'lerin rekabet gücünü artırarak finansal kapsayıcılık açısından önemli katkılar sağlaması bekleniyor. Yeni yapılanma, müşterilerin ticari ilişkilerinden doğan tüm fırsatları analiz ederek katma değer yaratmayı ve tüm ekosistem genelinde sürdürülebilir fayda sağlamayı amaçlıyor.
- "Sektörde yeni bir yaklaşım"
Açıklamada görüşlerine yer verilen Akbank Genel Müdürü Kaan Gür, bankacılık ilişkilerinde derinleşmeyi ve farklılaştırılmış değer önerileriyle yeni faaliyet alanları yaratmayı hedeflediklerini belirtti.
Değer Zinciri Yönetimi Bölümü'nün, sektör için organizasyonel bir yenileşim örneği olarak öne çıktığına değinen Gür, "Bu yeni yapıyla, müşterilerimizin iş yapma biçimlerine uyumlu, entegre çözümler sunarak ekosistem genelinde katma değer yaratmayı amaçlıyoruz. Böylece müşteri ilişkilerinde derinleşirken, dijitalleşme ve sürdürülebilirlik odağında da önemli ilerlemeler sağlamayı hedefliyoruz. Sektörde yeni bir yaklaşımın öncüsü olmaktan mutluluk duyuyoruz." değerlendirmesinde bulundu.