Gemi Sahibi Kemal Akgün, “Bu olay dünyanın hiçbir yerinde görülemez. Bakım ve onarım için getirdiğimiz gemi tersanede kaldı. Gemimizi denize indirebilmek için platformumuzu buraya getirmek zorunda kaldı.  Erdemir’e bu durum yakışmıyor. Yazık şu tersanecilere. Bu insanlar nasıl ekmek parası kazanacak?” dedi.

 

Eyüp Bektaş’ın Haberi: Daha önce “Erdemir Kapatıyor, Tersaneciler Ağlıyor”, “Dünyanın En Garip Olayı” ve “Mahsur Kalan Gemi Kurtarılıyor” başlıklarıyla yayımladığınız bir geminin onarım için getirildiği tersaneden yeniden denize indirilememe olayı Kdz. Ereğli’deki tersanecilerin içler acısı durumunu ortaya koydu.  Ekonominin dip yaptığı Kdz. Ereğli’de çekiç seslerinin susup 7 bin işçinin göç ettiği tersaneler bölgesinde, bu kez kıt kanaat tezgahını açık tutmaya çalışan tersanecilerin, Erdemir’in denize döktüğü cürufu dalgaların getirip Gülüç Irmağı’nın ağzını kapatmasıyla karşı karşıya kaldıkları sorunun halen daha devam ettiğinin en büyük kanıtı Emine Ana Gemisi.




Emine Ana gemisi,   cürufun kapattığı  o daracık alanda açılan geçitten  römorkörlerin  de desteğiyle bir çok manevra yaparak  zorlukla  geçebildi.



ERDEMİR’İN CÜRUFU KAPATIYOR

Emine Ana Gemisi Rota Denizlik tarafından Kdz. Ereğli’deki Ustamehmetoğlu Tersanesine bakım ve onarım getirildiğinde, zor koşullar altında tersaneye çekilebildi. Teknesinin bakım ve onarımını yaptıran Rota Denizcilik’in Sahibi Kemal Akgün, Gülüç Irmağı’nın denize döküldüğü noktanın Erdemir’in denize dökmeye devam ettiği cürüfları dalgaların sürükleyerek  kapanması karşısında ne yapacağını şaşırdı. Ustamehmetoğlu Tersanesi’nin Sahibi Adem Ustamehmetoğlu “Biz defalarca Erdemir’e başvurduk bu duruma son vermeleri için. Milletvekillerine, bakanlıklara başvurduk ama sorun çözülmedi. Biz çaresiziz. Tersanelerde binlerce işçi çalıştığında bizi el üstünde tutup arayıp soranlar şimdi ‘derdiniz ne’ demiyor”  sözleriyle kronikleşen sorun karşısındaki durumunu özetlemişti.


DÜNYANIN HİÇ BİR YERİNDE YAŞANMAYACAK OLAY!

Bakım ve onarımı tamamlanan Emine Ana Gemisinin denize indirilmesi konusundaki sıkıntıyı yine Rota Denizcilik çözdü. Şirket, kendisine ait platform ve iş makinelerini  Ustamehmetoğlu Tersanesine getirerek  kapanan Gülüç Irmağı’nın cürufla kapanan ağız kısmından bir geminin geçebileceği alanı açarak gemisini denize indirebildi. Çok dar bir alanda denize indirilen geminin manevra yapması için Ustamehmetoğlu Tersanesi ve Rota Denizcilik çalışanları büyük çaba gösterdiler. 

Rota Denizcilik’in Sahibi Kemal Akgün, Emine Ana gemisinin denize indirilmesi sırasında büyük stres yaşadıklarını, çünkü kapanan ırmak ağzından ancak bir geminin geçebileceği alan ile derinlik sağlayabildiklerini belirterek  “Bu olay dünyanın hiçbir yerinde görülemez. Bakım ve onarım için getirdiğimiz gemi tersanede kaldı. Gemimizi denize indirebilmek için platformumuzu buraya getirmek zorunda kaldı.  Erdemir’e bu durum yakışmıyor. Yazık şu tersanecilere. Bu insanlar nasıl ekmek parası kazanacak?” sözleriyle Ereğli’de yaşadığı olaydan büyük üzüntü duyduğunu söyledi.




USTAMEHMETOĞLU DA GEMİ İNDİRDİ

Rota Denizcilik tarafından Gülüç  Irmağı’nın ağzının açılması ile Emine Ana Gemisi’nin denize indirilmesi sırasında, Ustamehmetoğlu Tersanesi’nde yapımı tamamlanan Kemal Amca isimli 15 metre boyundaki balıkçı teknesi de Karadeniz’in suları ile buluştu.  Teknenin Marmara Adasına gideceği öğrenildi.